Levensgenieter, enthousiast hardloper, altijd op zoek naar duurzame oplossingen in veranderingen waarbij Strategie, Finance en IT samenkomen. Stilzitten past absoluut niet bij mij. Ik heb uitdaging, verandering en mensen om mij heen nodig om energie te krijgen en zo maximaal te kunnen presteren.
Inmiddels heb ik een flinke loopbaan achter de rug en zal ik het jullie niet aandoen om deze helemaal door te lopen. Daarom beperk ik me tot mijn meest waardevolle ervaringen om te delen. Ik ben in 1994 gestart als Auditor bij bedrijven als E&Y en Heineken, waar ik vele mooie reizen heb mogen maken naar alle uithoeken van onze aardbol. Hier heb ik geleerd vanuit het proces en keten integratie te denken. In deze tijd heb ik een passie ontwikkeld voor ERP en Management Informatie Systemen. Als ik om mij heen kijk naar hoeveel bedrijven anno 2020 nou écht de bedrijfsprocessen goed en efficiënt gestandaardiseerd en gedigitaliseerd hebben, dan zie ik hier nog veel braakliggend terrein.
Een van mijn mooiste werkervaringen tot nu toe heb ik beleefd bij Heineken. Hier is mijn interesse voor Finance en IT echt gaan leven. “Business Intelligence” kwam toen net op in Nederland en ik ben toen gevraagd om bij Heineken hier onderdeel van uit te maken. Voor die tijd was dit een uniek project, waarbij de management en financiële informatie van de belangrijkste processen in de keten in kaart moest worden gebracht en de diverse verschillende systemen werden vervangen door één centraal “Consolidatie & Rapportage” systeem. Meer dan 50 brouwerijen in verschillende landen zijn toen aangesloten. Het resultaat was dat de performance van het bedrijf, via slimme KPI’s en rapportages, op elke willekeurig moment gemeten kon worden.
Vorig jaar de keuze gemaakt om als zelfstandig finance professional verder te gaan. Door mijn ervaring in verschillende sectoren, van bier tot visserij en van consultancy tot commodity trading, was dit voor mij een logische stap. Op deze manier kan ik mij bezighouden met datgene waar mijn passie ligt en waar ik goed in ben: strategie en operationele processen aan elkaar verbinden in een internationale en (mid) corporate setting, waarbij Finance, IT en Transitie een hoofdrol spelen.
Finance Factor was hierin voor mij een voor de hand liggende partner aangezien mijn ervaringen met Simon altijd zeer positief zijn geweest en ik op deze manier in verbinding kan staan met een netwerk van vakgenoten. Simon, die ik al ken sinds zijn tijd bij Rekenmeesters, heeft een talent om te luisteren en beschikt over veel mensenkennis, waarbij hij mij meerdere malen als Finance Manager / CFO heeft geholpen om goede financials of project managers te vinden. Ondertussen hebben we ook een goede vriendschap opgebouwd waar een zakelijke samenwerking uit is ontstaan die berust op fun en diep vertrouwen. Onlangs heeft Finance Factor mij geholpen om na mijn meest recente opdracht bij KLM, snel weer een nieuwe opdracht te vinden bij EVOS, een opslag/overslag bedrijf in Olie en Chemische producten. Als Financieel Manager ben ik hier nu verantwoordelijk om, samen met de andere directeuren van het bedrijf, de carve-out transitie te leiden en een nieuwe ERP en Management Informatie systeem te implementeren, waarbij de hele IT omgeving, na ontvlechting uit de oude omgeving, gemigreerd moet worden naar een nieuwe omgeving. Een leuke uitdaging bij een mooi bedrijf, waar ik weer met veel plezier mijn tanden inzet!